2016-05-22-KOB V.etapa-Lhota u Olešnice- Lamberk-Kněževes-Jobova Lhota-Veselka-Horní Poříčí

KVĚTNOVÁ ETAPA: LHOTA U OLEŠNICE - HORNÍ POŘÍČÍ 13,95 km
Ani v této etapě, která je 13,95 km dlouhá, si neužijme mnoho značených a bude potřebné se na ni připravit. Během cesty opustíme oblast Hornosvratecké vrchoviny a přesuneme se do oblasti přírodního parku „Okolí Křetínky“. Od startu u autobusové zastávky pokračujeme po silnici asi 500 m. V místě, kde se silnice dotkne Tresenský potok, přeběhneme mostík a budeme pokračovat kolem potoka. Po chvíli přejde cesta na druhou stranu údolí. Stále po kraji údolí míjíme vpravo PP Lhotské jalovce a stěny. Po chvíli se údolí zavře a my ještě asi 300 metrů budeme pokračovat proti proudu. Na druhém břehu potoka uvidíme cestu. Ti pozorní uvidí i lávku a přes ní budeme pokračovat. Po levé ruce potok, míjíme studánku Pod Tresným až narazíme na rozcestník Velké Tresné. Kousek dál po zelené se dostaneme k dalšímu rozcestníku Nad Lamberkem. Zde přetneme červenou značku a rovně po neznačené cestě budeme pokračovat kolem zámečku Lamberk až na silnici, vedoucí z Olešnice do Jimramova. Jen pro upřesnění. Zdislava, známá postava historie, nemá s tímto místem nic společného. Ale nacházíme se nejblíže místu, které se nazývá Trojmezí a stýkají se zde tři kraje: Jihomoravský, Pardubický a Vysočina. Nešlo jinak, takže odbočíme vpravo a nejlépe kolem silnice pokračujeme směr Olešnice. Po 150 m odbočíme po přeběhnutí silnice vlevo. Opět překonáme nyní už potůček Hodonínka a kolem motokrosu se napojíme na silnici vedoucí do Kněževsi odbočením vlevo. Pozor! U autobusové zastávky neodbočujte na rozcestí vlevo směr Trpín. Naše cesta je značena jako cyklotrasa 5086. V těchto místech se nám otevírají pěkné výhledy na vysočinu a Svojanovsko. Proběhneme Kněževes, na chvíli se napojíme na zelenou a stále po cyklotrase pokračujeme směr Jobova Lhota. Vesnička, o které málokdo ví, že vůbec existuje, natož, že patří do našeho okresu. Snad jen cyklisté a cykloturisté si dobře pamatují stoupání od Hutí. Na dolním konci u samostatné garáže odbočíme vpravo. Cesta nás vede ke hraně lesa. Po krátkém seběhu překonáme dva potůčky a hned za druhým se napojíme vpravo na cestu, která stoupá údolím. Vyběhneme z lesa a blížíme se k Veselce. Nad námi se objeví fotovoltaická elektrárna. V místě, kde stoupání na chvíli ustane, se napojíme na další cestu a odbočíme vpravo, až doběhneme na silnici. Odbočíme vlevo a hned ji opustíme. Pro ty, co si chtějí udělat krátkou odbočku, upozorňujeme, že mohou po silnici asi po 700 m dojít na rozhlednu Zelenkův kopec s pěknými výhledy. Budeme sbíhat do vesnice Veselka, na vidličce vlevo. Ještě se místní silnička ostře stáčí vpravo k vodní nádrži. Dále už budeme pokračovat po cestě, která kopíruje potůček, který z nádrže vytéká. Z lesa vyběhneme v Horním Poříčí. Ve vesnici stále z kopce až doběhneme na hlavní silnici. Zde odbočíme vlevo. Asi po 200 m na křižovatce místních cest je vpravo kříž a to je cíl květnové etapy.

Souřadnice: start: 49.5429161N, 16.3909714E
cíl: 49.5888106N, 16.4758097E

Pro Ty, kteří na cestě nechtějí být sami, je stanoven termín společného startu ze Lhoty u Olešnice na neděli 22.5.2016 v 10:30 hodin.

Uvádíme jednu z možností jak se dostat na start a pak domů:
vlakem do Skalice odtud autobus Skalice: 8:55 - Lhota: 10:11hoda zpět Horní Poříčí 13:19 - Letovice 13:49 hod dále vlakem.
Další autobus do Letovic jede z Horního Poříčí v 15:19 hodin a pak „Brňák“ v 18:22 hod. (přes Letovice a Černou Ho
Dnešní trasa Kolem okresu Blansko vedla z Lhoty u Olešnice přes Lamberk, Kněževes, Jobovu Lhotu, Veselku do Horního Poříčí. Velké poděkování Oldovi, že tuto akci vymyslel. Zapadlé vesničky na konci okresu nás všechny okouzlily. Umocnilo to krásné počasí a dobrá parta lidí, která se sešla na startu. Už se těšíme na další etapu. Zakončení z Horního Poříčí autobusem do Letovic-Cukrárna-pak Sebranice- obídek a pivko-zasloužené. Krásný den.